Wergeland i norsktimene

Wergeland skrev om Veslebrunen, om en trebeint kanin, om nisser i berget og om de som var så amå at de bare var en alen lange. Men han skrev også nok til å slite ut norskelever i mange generasjoner: Dette er ei side til bruk i pedagogisk øyemed. Kanskje vil den inneholde noe nyttig om Wergeland. Og kanskje kan vi lære noe om det å lage dagbok på nett, eller såkalt blogg.



mandag 15. mars 2010

Er ikke Henrik død?

Jeg trodde jo at min bror, Henrik, døde i 1845, etter over ett år med en uhelbredelig sykdom. Også skal han dukke opp her? Vel vet jeg at han ble vekket til livet - i symbolsk forstand - i 2008 da mange feiret at det var 200 år siden han ble født. Men at han bokstavelig talt skal blogge, det hadde jeg ikke trodd.

Selv døde jeg så sent som i 1895, 82 år gammel og "mett av dage" som man sier. Så jeg svever omkring i et mystisk rom jeg ikke har helt klart for meg hvor er. Skal tro om jeg kan skrive innlegg på en datamaskin? Hvis jeg trykker "publiser innlegg", kanskje noen kan se?

Hilsen lillesøster Camilla

4 kommentarer:

  1. Hei, Camilla! Det er noen som snakker om noe virtuelt. Det må vel være den metafysiske tilstanden vi begge befinner oss i!

    Storebror

    SvarSlett
  2. Jeg synes det er ganske drøyt av Henrik å hevde at han er Henrik Wergeland. Det er meg som er Wergeland, det var meg som skrev det meste og beste av det Wergeland er så kjent for! Og i motsetning til Henrik, lever jeg. Evig!

    Siful Sifadda

    SvarSlett
  3. Heii!

    Jeg syns det er forferdelig trist det der med døden. Hadde du bare levd noen få år til, så hadde du rukket å skrive masse mer som vi kunne få leserglede av.

    Klem fra meg, din største beundrer.
    Wergeland 4 life <3

    SvarSlett